איך מבצעים החלפת גומיות למקרר שארפ

הגומיות במקרר נועדו לאטום אותו ולמנוע כניסה של אוויר חם ומנגד, יציאת אוויר קר מתוך המקרר. החלפת גומיות למקרר שארפ ולמקררים בכלל, מתבצעת כאשר ברור שהגומיות הקיימות נשחקו ושהמשך השימוש במקרר כפי שהוא עלולה לגרום בסיכומו של עניין להשבתה מוחלטת שלו. איך יודעים שהגומיות במקרר נשחקו ויש צורך להחליף אותן? מהם השלבים בביצוע החלפת גומיות? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות הללו בהרחבה.

איך מבצעים החלפת גומיות למקרר שארפ

כיצד פועלות גומיות איטום במקרר

גומיות האיטום במקרר מורכבות על הדלתות של המקרר ושל תא ההקפאה הן מורכבות כך שבעת סגירת הדלת נוצר ואקום המונע מתנועה של אוויר קר מהמקרר החוצה ומנגד – תנועה ת אוויר חם מהחוץ אל תוך במקרר. ככל שהגומיות איכותיות יותר, כך האיטום טוב יותר. וככל שהאיטום טוב יותר, המנוע של המקרר מתאמץ פחות, נשחק פחות וחיי המקרר מתארכים.

החלפת גומיות למקרר שארפ שנשחקו

הדרך הפשוטה ביותר לבדוק האם הגומיות במקרר נשחקו, היא לבדוק האם ישנה הצטברות של קרח בתא ההקפאה ובמקרר. אם כך הדבר, הסיכויים שאוויר חם חודר למקרר הוא גבוה. על מנת להשלים את המונה, ניתן לעשות את הדבר הבא" להניח דף נייר דק בין הדלת למקרר ולסגור את הדלת. אם ניתן לשלוף את דף הנייר בקלות, סימן שהגומיות נחלשו. גומיות למקרר שארפ, הנחשבות חזקות במיוחד, מחזיקות את הנייר בחוזקה עד שלעיתים לא ניתן לשלוף אותו

שלבים בדרך להחלפת גומיות

בכדי לבצע החלפת גומיות למקרר שארפ ולמקררים בכלל, יש צורך לשלוף ממקומן הן את דלת המקרר והן את דלת המקפיא. בשלב הבא, יש להסיר בזהירות את הגומיות הקיימות, המחוזקות בעזרת ברגים. בשלב השלישי יש להרכיב את הגומיות החדשות בזהירות, תוך הימנעות מפגיעה בהן וכמובן מבלי לקרוע אותן. בסיום ההתקנה, יש להחזיר את הדלתות למקומן, תוך ווידוא שהגומיות אכן יושבות טוב ועושות את העבודה.

החלפת גומיות למקרר שארפ ובכלל ניתנת לביצוע באופן עצמאי, אבל אם אין לך יכולת או ידע בסיסי בנושא, או אין ברשותך כלים מתאימים, מומלץ להניח לטכנאי מקצועי לעשות את העבודה. זאת במטרה למנוע ביצוע לקוי של ההחלפה וקלקולים במקרר כתוצאה מעומס חריג המוטל על המנוע.

למידע נוסף בקרו באתר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *